Județul nostru, prin Consiliul Județean a semnat astăzi contractul de finanțare pentru proiectul DIGIT Gorj, care va asigura implementarea unor servicii digitale moderne, gândite să simplifice viața cetățenilor.
Într-un parteneriat strategic cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Gorj, proiectul „DIGIT GORJ” va îmbunătăți calitatea serviciilor publice din județ, punând accent pe o informare rapidă și eficientă a cetățenilor și afacerilor prin digitalizarea administrației județene și a serviciilor sociale.
Obiectivul principal al „DIGIT GORJ” este unul îndrăzneț: crearea, testarea și lansarea unei platforme digitale integrate, plină de soluții inovatoare și interconectate – inclusiv aplicații mobile – care să revoluționeze interacțiunea digitală și să ofere servicii publice de ultimă generație cetățenilor și întreprinderilor din Gorj.
Proiectul este implementat în cadrul Programului Regional Sud-Vest Oltenia 2021-2027.
Valoarea totală a proiectului este de 2.976.356,60 lei (inclusiv TVA), din care:
2.916.829,47 lei reprezintă asistența financiară nerambursabilă obținută prin program (cheltuieli eligibile), 59.527,13 lei este contribuția Consiliului Județean Gorj (cofinanțare de 2% din cheltuielile eligibile), iar contribuția financiară din partea DGASPC Gorj, în calitate de partener strategic, este de 0 lei.
Perioada de implementare a proiectului este de 20 luni de la data semnării contractului de finanțare de către ambele părți, respectiv până la data de 11 noiembrie 2026, aceasta putând fi prelungită prin acordul părților, în conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului, până cel mai târziu la data de 31 decembrie 2029.
„DIGIT GORJ” nu este doar despre tehnologie – este despre oameni, despre viitor și despre un județ Gorj mai conectat, mai eficient și mai aproape de nevoile cetățenilor săi. Consiliul Județean Gorj face, astfel, un pas important către transformarea într-o instituție modernă, aliniată la standardele tehnologice actuale.